TG&IF/Vreten-Valtorp 2-0 (referat)
2014-06-28 22:36

TGoIF/Vreten - Valtorps IF 2-0 (2-0)

Mål: Malin Almgren & Elina Ödvall

Det är lika bra att säga det direkt, hemmamatchen mot Valtorp kommer inte bli inskriven i historieboken över de bästa matcher vi spelat. Så nu var det sagt.

Vi hade en riktigt bra träning i tisdags där vi jobbade med passningsspelet och fick det att funka bra, hmmm lovande inför onsdagens match. Vi hade en riktigt bra uppvärmning på matchdagen och i den delen där vi har spelövning var spelet kanonbra, hmmm igen hur skall det här sluta. Så startar matchen och en bättre start går väl inte att få då Malin A tufft vinner ett motlägg mot målvakten och får med sig bollen som hon enkelt rullar in i mål till 1-0 efter bara 82 sekunder, jag drar till med ett hmm igen. Nu var det väl bara att spela ut eller? Nja så enkelt är ju inte det här spelet.

Det skall sägas att vi hade kontroll på det hela så vi ledare stod ju inte med hjärtat i halsgropen men vi vill ju så gärna att tjejerna skall få visa upp hur jäkla bra fotboll dom kan spela och har spelat under våren. Zandra var tillbaks mellan stolparna vilket gav/ger oss en enormt stor trygghet, förhoppningsvis står hon kvar även de 2 sista matcherna före sommaruppehållet.

Som sagt, vi gjorde det svårt för oss genom att inte spela bollen i tid och till rätt spelare + att vi kom in i motståndarnas tjongspel vissa perioder vilket gav resultatet "långa bollar på Bengt" även mottagningarna lämnade en hel del att önska, viljan däremot ja den fanns där som vanligt och visst skapade vi mängder med chanser då vi tillbringade största delen av matchen på offensiv planhalva. Vi hade väl 8-10 skott rakt i magen på deras målis, Jennifer sköt från snäv vinkel där bollen gick på målvakten sedan insidan stolpen och tillbaks i famnen på målisen. osv.

31 minuter hade tickat fram då återigen Malin A vinner duell med målisen, denna gång har hon sällskap av Elina som snappar upp bollen och rullar in den till 2-0, så här långt siffror i underkant men ändå. Paus kommer och vi försöker rätta till spelet så vi tar mer rätt beslut, om vi lyckade? Ja det tycker jag faktiskt, tycker spelet blev bättre i andra halvlek och att vi tog bättre beslut i passningsspelet, bra löpningar och fortsatt många avslut. Måste ju nämna att vi fick många hörnor och att vi inte gjorde mål på någon är lite frustrerande då dom är bra slagna och vi agerar bra i "klumpem" men som jag sagt tidigare så kommer vi göra flera mål på hörnor framöver.

Ja det är väl inte så mycket mer att säga om matchen, ströchanserna för Valtorp löste vi på ett bra sätt, Mirre var grym som mittback och med sitt lugn startade kontrollerat nya anfall, bakom stod ju en Zandra i målet som jag nog tyckte såg riktigt spelsugen ut. Det blev konstigt nog inga fler mål i matchen men vi höll nollan och tog 3 poäng och det skall vi vara nöjda med

På tal om nöjda :) Ett fantastiskt trevligt initiativ bjöds vi på efter matchen, "Gamla Giffare" hade nämligen sparkat igång grillen och bjöd på härliga hamburgare med strips och alla tillbehör, muuums även kaffe med jättegod kaka som Eva-Lena bakat kunde avnjutas. Riktar från damtruppen med ledare ett stort tack för det trevliga slutet av matchkvällen.

Summa: Vissa matcher kan man spela riktigt bra och vara jättenöjd trots förlust, vissa matcher kan man vinna men inte vara lika nöjd med spelet. Men det är tjusningen med fotboll eller hur?

Stjärnor:

3= Mirre, växer fram som en riktigt klippa i vårt mittlås