TGoIF/Vreten-Tymer/Lerdala 5-2 (referat) 21/9
2014-09-27 14:51

TGoIG/Vreten - Tymer/Lerdala 5-2 (1-1)

Mål: Jennifer Johansson 3, Johanna Almgren, Linnéa Dahlén
Säsongens sista hemmamatch spelades på Björkvallen mot Tymer/Lerdala. Vårmatchen var en svängig historia där vi hamnade i ett 1-4 underläge men lyckades hämta upp till 4-4. En stor och stark trupp mötte upp på Björkvallen och målet var naturligtvis en seger. Hade gjort några små förändringar i laget samt några justeringar på våra frisparkar, var mycket spännande att se hur det skulle fungera. Fungerade gjorde det verkligen, första 20 min dominerade vi totalt där vi pressade stenhårt högt upp i planen och vann mängder med bollar som vi med snyggt och effektivt anfallsspel skapade mängder med farliga chanser på. Ja alltså en ledning med 4-0 efter 20 min borde det nog varit, Sosso öppet mål drar bollen i ribban, Malin öppet mål drar bollen i burgaveln, Johanna friläge drar bollen rakt på målisen, Jennifer friläge sjuter utanför, flera hörnor där det var väldigt nära, många bra skott, ja jag skulle kunna räkna upp ett antal till så förstår ni hur det såg ut.
1-0 stack vi ju dock emellan med och snyggt var det, bollen gick som på räls ända från Zandra genom Malin, Mirre och Johanna som snyggt spelar in bollen till Jennifer som med öppet mål rullar in bollen. Efter ca 20 min blir vi kanske lite för säkra eller bekväma för helt plötsligt är vi tillbaka i lite gamla synder där vi håller bollen för länge, svårt att vända spelet samt ligger lite för långt ifrån i markeringen, vips så jämnade ju naturligtvis spelet ut sig. Det betyder ju att vi måste hålla uppe koncentrationen i spelet för då är vi ett av seriens bästa lag men börjar vi fuska lite ja då blir vi sårbara. 1-1 kommer också efter 25 min där vi missar en brytning i backlinjen vilket ger Tymer ett friläge som dom sätter. Resten av halvleken är lite böljande med fortsatt en del missade chanser från vår sida.
Andra halvlek börjar vi lite trevande utan att det för den skull var nån direkt fara på taket. Men det skulle komma en kalldusch i minut 55 då T/L får en hörna från höger, snyggt slagen och vid bortre stolpen får dom klockren träff med skallen utan chans för Z i målet. bara att erkänna att det var ett riktigt snyggt mål, men också en väckarklocka för tjejerna att nu är det dags att lägga i högre växel om det skall gå vägen. Som tur var så fanns det både 1 och två växlar att peta in. Resten av matchen visade sig bli en uppvisning av våra tjejer där spelet var juvligt att titta på. Mängder med fina kombinationer, bra löpningar,tufft försvarsspel samt mängder med chanser.
Johanna håller sig framme och sätter in 2-2 vilket fick ev nervknutar att helt lossna, nu var det bara en tidsfråga innan tjejerna skulle avgöra matchen. Så fick vi ju äntligen göra mål på hörna då Linnet rusar mot första stolpen och hänger in 3-2 med skallen. Nöjda? Nix inte på långa vägar utan full rulle framåt och 4-2 kom som ett brev på posten av Jennifer. 5-2 var återigen en snygg upprullning där Josse till slut skarvar bollen till Jennifer i straffområdet och i friläge sätter in bollen. Jag skall vara riktigt ärlig nu, Utan så bra målvaktsspel från T/L målisen så skulle/borde vi nog vunnit med 2 siffrigt med tanke på alla chanser. Men det bryr vi oss inte om nu utan seger är seger och 3 poäng in på banken "Gött Mos" Det skall också sägas att det var en riktig lagseger, jag sa före matchen att jag hoppades på att alla ville deltaga så mycket som möjligt i matchen och att samspelet över hela planen är viktigt för att vi skall lyckas. Så blev det också för det var ett väldigt gött driv i alla tjejer under 90 min, ingen nämnd ingen glömd, det är med den inställningen vi presterar som allra bäst tjejer.
Tänkte bara nämna att jag nästan tyckte synd om vänsterbacken i T/L sista kvarten, skickade nämligen in Alice på högerkanten och jösses vilken lekstuga hon hade med den stackars backen resten av matchen, en fröjd att skåda Vill också nämna en riktigt bra comback av Lisa som var lite ringrostig i sitt första inhopp men alldeles lysande i inhopp nr 2.
Stjärnor:
3= Melissa så bra och vass framåt som jag vill att backarna skall vara.
2= Jennifer, ja 3 mål talar för sig självt, kunde blivit några till
1= Johanna för dagen lysande som forward, precis dom tuffa löpningarna jag ville ha
Bonusstjärnor till hela truppen för en go inställning och ett lika gott humör, ja helt enkelt KANON

Seriepremiär U-laget2018-04-23 22:35