Sommarträning


Här följer några förslag på sommarträningspass för att bibehålla den fysiska status ni byggt upp under våren. Välj några av passen eller skapa egna träningspass och försök göra minst 2/vecka.

 

Pass 1:

Uppvärmning med 10 minuters joggning

Löpning i 25 minuter. Löpningen skall vara ansträngande men inte på maxpuls.

Avsluta med fys ( se nedan)

 

Pass 2:

Uppvärmning med 10 minuters joggning

Löp ca 400 meter. Löpningen skall vara mycket ansträngande. Vila därefter 1,5 minuter. Återupprepa fem gånger.

Avsluta med fys (se nedan)

 

Pass 3:

Cykla 45 minuter i så hög fart att cyklingen är ansträngande Avsluta med fys (se nedan)

 

Pass 4:

Uppvärmning med 10 minuters jogging

Löp 100 meter i maxfart, vila 15 sekunder. Upprepa 10 gånger Löp 20 meter i maxfart. Vila då du går sträckan tillbaka. Upprepa 10 gånger.

Avsluta med fys.

 

Fys

Vila ca 10 sekunder mellan varje övning. Upprepa programmet fyra gånger med en minuts vila mellan varje.

 

25 situps

20 Klättra från armbågarna till händerna

12 utfallssteg

10 burpes

Plankan i 1 minut .


Mål när sommaren är slut:


  • Stå 2 min i planka
  • Göra 20 armhävningar utan vila
  • Göra 35 sit-ups utan vila



 

 

 
 
Köper ditt virke ! Ring 070-6254421