IFK Skövde FK

REFERAT

Matchstart:fre 03 mars, 19:00
Plats:9 Bortaplan
Giff-tränaren nöjd med prestationen – trots förlusten
2023-03-04 20:35

TG&IF förlorade träningsmatchen mot IFK Skövde. Efter 0-1 på Södermalms IP var tränaren Patrik Andersson ändå tillfreds med vad han fick se.

– Vårt presspel satt perfekt under stora delar av matchen, sa Andersson.

Edin Salihovic gjorde matchens enda mål när han sköt 1–0 från distans i den 26:e matchminuten.

– Det var två bra lag som möttes, skulle jag säga. Och det tror jag att alla som såg matchen håller med om. Sedan gjorde vi inte mål och då brukar det vara svårt att få med sig poäng. Om det var något som var mindre bra så var det spelet på den sista tredjedelen. Där satt inte riktigt passningarna och vi skapade mest ”nästanlägen”. Att det blev så beror på flera delar. Det beror på oss själva, men också på att vi mötte ett bra lag som försvarade sig väl, sa Andersson.

Giff-tränaren var nöjd med hur hans lag uppträdde.

– Det här var nog så nära en seriematch man kan komma under försäsongen. Det var högt tempo och bra dueller. Vårt presspel satt perfekt under stora delar av matchen. Det var många som gjorde en bra match, men Max Persson på mittfältet stack ut. Även Villiam Fransson i målet gjorde en bra match. Den här gången gjorde vi många saker som var väldigt bra, även om vi förlorade.

På lördag spelar TG&IF igen, då Jönköpings BK står för motståndet.

IFK Skövde – TG&IF 1–0 (1–0)