Götene IF

Plats:Tidavallen B-plan Konstgräs
Uddamålsförlust mot Götene
2023-04-15 08:54

TG&IF förlorade hemmapremiären. Götene IF gjorde matchens enda mål på Tidaholms konstgräsplan.

Giffarna klarade inte av att följa upp segern från premiären i Uddevalla med nya poäng när Götene gästade Tidaholm under fredagskvällen. Det blev bara ett mål i matchen. Och det gjorde gästerna efter tio minuters spel. Skottet tog en Giff-spelare i ryggen och styrdes in i mål bakom Villiam Fransson i hemmamålet.

TG&IF hade mycket boll, men passningsspelet var ofta lite för oprecist. Spelövertaget resulterade ändå inett par bra chanser. Men det emellanåt svajiga passningsspelet gjorde att gästerna tilläts få kontringslägen där de inte alls var oävna.

Det blev inga fler mål. TG&IF får ta nya tag i nästa omgång. Närmast väntar Vårgårda på hemmaplan. VIK är fullpoängare efter två omgångar.

TG&IF - Götene IF 0-1 (0-1)