Åsarp-Trädet FK

Plats:Arena Vallensås
”Bara” en Giff-poäng på Arena Vallensås
2021-08-16 21:13

TG&IF gjorde en av säsongens bästa insatser på Vallenås.

Det räckte ”bara” till en poäng mot Åsarp/Trädet FK.

– Med tanke på det spelövertag och de chanser vi hade är vi jättebesvikna. Det blev ju bara en poäng, sa tränaren Patrik Andersson.

Prestationsmässigt var giffarna som bäst under den första halveken. De gulsvarta Giff-spelarna skapade många, och bra, chanser mot ett hemmalag som har ett av seriens tätaste försvarspel och som dessutom öst in mål framåt. Nils Lennartsson hade läge att spräcka nollan, Mikael Axelsson också. Och Lucas Frölin. Och Max Persson. Men bollen ville inte in.

– Vi skapade ju fyra eller fem hundraprocentiga målchanser och så många kan man ju inte ha och tro att det ska dyka upp fyra eller fem till. Något av de chanserna behöver man sätta om man ska vinna en sådan här match. Det såg ut precis så som jag trodde att det skulle se ut, sa tränaren Johan Åhnborg.

Mer kamp

Den andra halvleken var spelmässigt jämnare, lite mer öppen och framför allt mer präglad av kamp. Det passade hemmalaget bättre och Å/T skapade då åtminstone två chanser, varav ett skott i stolpen. TG&IF träffade ribban när Mikael Axelssons frispark styrdes på en hemmaspelare och Max Persson testade hemmamålvakten mellan alla de hörnor giffarna skapade.

Men några mål blev det inte.

Bollen ville inte in.

– Vi skapade chanser även i andra halvlek för att vinna matchen, men den här matchen skulle ha varit avgjord i halvtid. Sedan är det svårt att vara helt missnöjd för de kunde ju också ha avgjort matchen. Det krävs ju bara en målchans, sa Åhnborg.

Missnöjd med resultatet

Tränarkollegan Patrik Andersson var nöjd med prestationen, men missnöjd med resultatet.

– Med tanke på det spelövertag och de chanser vi hade är vi jättebesvikna. Det blev ju bara en poäng. Första 35 minuterna fick de knappt röra bollen. Tittar man över 90 minuter ska vi ta mer än en poäng, för så såg inte matchen ut, sa Andersson och fortsatte:

– Killarna gjorde fantastiska insatser, så det är inte dem jag är missnöjd över. Jag är missnöjd med att vi bara får en poäng. Visst, man kan vända på det och säga att vi mötte serietvåan på bortaplan, men det var inte så matchen såg ut.

Närmast väntar Råslätt på hemmaplan för TG&IF. Den matchen spelas den 20 augusti.

Åsarp/Trädet FK – TG&IF 0–0