Tidaholms GoIF

Tävling:
Matchnummer: 000088116
Samling:13:00
Massor med chanser, men bara en Giff-poäng
2021-09-25 16:36

Fler bilder (+8) >>

Ny motståndare, samma gamla historia.

TG&IF skapade massor med chanser mot Gerdskens BK, men gjorde bara ett enda mål.

Och det räckte bara till en enda poäng efter att gästerna kvitterat med kvarten kvar.

– Vi hade chanser att vinna den här matchen fyra gånger om, sa tränaren Patrik Andersson.

Det har varit ett återkommande tema under säsongen när TG&IF spelat – laget har skapat många chanser, men gjort alldeles för få mål och istället för tre poäng har laget bara tagit en. Undantaget i krysskolumnen är 2–2-matchen borta mot Herrestads AIF där hemmalaget var det som skapade både mest och bäst.

I hemmamatchen mot Gerdskens BK vaskade giffarna fram massor med målchanser. Den som till slut spräckte nollan var Filip Ljungberg. Försvarsspelaren, som var uppflyttad på mittfältet till den här matchen, dunkade in bollen efter en hörna då målvakten tappat bollen rakt framför Ljungbergs fötter.

Sedan hade Giff chans efter chans att utöka ledningen. Fyra svartvita mål i paus hade inte varit i överkant.

I andra fortsatte TG&IF att skapa chanser, om än inte i samma omfattning. Och länge såg det ut som om Ljungbergs mål skulle räcka till tre poäng. Men det gjorde det inte.

I den 73:e matchminuten fick gästerna från Alingsås en frispark strax utanför straffområdet. Bollen letade sig, på något vis in i mål till 1–1, och så slutade matchen även om TG&IF hade ett par fantastiska lägen under slutkvarten. Giffarna tryckte på när bortalaget fick en man utvisad, men nådde aldrig hela vägen fram.

Matchen slutade 1–1, för TG&IF kändes det oavgjorda resultat som en förlust.

– Spelmässigt var det okej. Det var inte hundraprocentigt, vi hade för många bolltapp och lite för många långa bollar utan plan för att jag ska vara helt nöjd spelmässigt. Sedan skapade vi ju chanser för att vinna matchen fyra gånger om, men… Gör man inte mål så, sa Patrik Andersson och fortsatte:

– Gerdsken låg och väntade på det där frisparksläget hela matchen. De skapade inte mycket, vad jag minns. Det är för enkla tappade poäng för vår del. Jag tycker att de som kom in när vi har ett par spelare borta (Måns Sörman avstängd och Albin Hoffman sjuk) gjorde det bra, men som lag måste vi göra mål på våra chanser och vinna matchen, sa Andersson.

TG&IF – Gerdskens BK 1–1 (1–0)

Mål: 1–0 (14) Filip Ljungberg, 1–1 (73) Gustav Bolmgren.

Följ oss!

Våra partners