Vänersborg FK

Plats:2 Konstgräset
Sena mål när TG&IF vann mot Vänersborgs FK
2022-02-26 18:07

TG&IF vann träningsmatchen mot Vänersborgs FK.

Florian Brahimi spräckte nollan med fem minuter kvar, och Josip Maracic ökade på.

– I de senaste två matcherna har vi satt vår press väldigt bra. Vi har hittat något där, sa målvakten Edvin Lund Borg efter 2-0-segern.

Lund Borg har haft ett par ganska lugna matcher mellan stolparna. Mot Lidköpings FK senast gjorde hemmalaget visserligen två mål, men TG&IF gjorde totalt sett en bra match. Och i solskenet mot Vänersborgs FK fick Lund Borg stå overksam under stora delar av matchen.

– Det var ännu lugnare i dag än förra gången gången mot Lidköping. Jag gjorde väl två räddningar i dag.

Från sin position längst bak i planen fick Giff-målvakten se Axel Axelsson ha ett par riktigt vassa chanser. Han fick se Mikael Axelsson nicka i ribban och Josip Maracic tving gästernas målvakt att tippa bollen.

Han fick se TG&IF både få och missa en straff.

Och så fick han se hur Florian Brahimi stressade till sig bollen med fem minuter kvar för att placera in den till 1–0 för TG&IF. Strax efter ledningsmålet kunde utökades även den ledningen när Josip Maracic hade show på vänsterkanten och avslutade med att smälla in 2–0 i nättaket ur snäv vinkel.

– I de senaste två matcherna har vi satt vår press väldigt bra. Det var så vi gjorde första målet nu, och vi hade bud på två eller tre mål till i första halvek där vi vann bollen högt. Det var så vi fick målen mot Lidköping också. Att vi sätter pressen så bra som vi gör nu är den största skillnaden mot förra året. Jag tror det här spelet kommer fungera bra mot alla lag i den här serien. Vi har hittat något där.

På lördag spelar TG&IF hemma igen. Då möter laget Gauthiod på konstgräsplanen i Tidaholm.

Tidaholms G&IF – Vänersborgs FK 2–0 (0–0)

Mål: 1–0 (85) Florian Brahimi, 2–0 (87) Josip Maracic.