Ekedalens SK

Plats:2 Konstgräset
Fem målskyttar när TG&IF vann mot ESK
2022-03-08 21:55

TG&IF vann träningsmatchen mot Ekedalens SK.

Giffarna gjorde fem mål i första halvlek, och vann till slut med 6–1.

– Det var en strålande insats, sa tränaren Johan Åhnborg.

Ekedalens SK hade ett alldeles ypperligt läge att göra 1–0 direkt när Oliver Pettersson sprang sig fri, men sköt precis utanför Giff-målvakten Theo Sörmans högra stolpe. Istället gjorde Simon Herthnek både 1–0 och 2–0. Alexander Fredriksson, Theo Lidén och Love Ahrenbeck hann också bli målskyttar för giffarna under den första halvleken.

I andra halvlek reducerade ESK efter en fast situation, men Giff fick sista ordet då Albin Hoffman lyfte in 6–1.

– Både anfall- och försvarsspelet satt ihop på ett väldigt bra sätt. Det var en strålande insats, sa nöjde tränaren Johan Åhnborg.

Till helgen spelar TG&IF igen. På lördag möter laget division 2-motstånd i form av Husqvarna FF på bortaplan.

TG&IF – Ekedalens SK 6–1 (5–0)

Mål TG&IF: Simon Herthnek 2, Alexander Fredriksson, Love Ahrenbeck, Theo Lidén, Albin Hoffman.