Alingsås IF FF

Plats:Mjörnvallen, A-plan
TG&IF föll på Mjörnvallen
2022-04-22 20:42

Nej, det ville sig inte för Giff den här gången heller.
TG&IF föll på Mjörnvallen med 1–0.
– Jag tycker att vi pressade dem bra sista 20, sa tränaren Patrik Andersson.

Alingsås IF kom till matchen med två raka segrar och fjolårets tvåa har fått en bra start på 2022. Den första halvleken var chansfattig, med ett litet övertag för hemmalaget som också var mest bollförande. TG&IF räddade en boll på mållinjen efter en hörna och Edvin Lund Borg var bra ute och styrde undan ett läge för hemmalaget. Axel Axelsson hade giffarnas enda riktiga målchans under första 45 när han tog ner en boll från Simon Lundell och fick till ett skott med tån som målvakten med vissa bekymmer lyckades rädda med knäna.
– Vi får inte ge dem den första halvleken, som jag tycker att vi gjorde. De var bättre än oss i första halvlek, sedan om det var de som var bra… Jag tycker inte att vi visade samma energi som i slutet, sa Patrik Andersson.
TG&IF inledde lite vassare i den andra halvleken. Max Persson hade ett bra läge efter ett fint anfall efter 54 minuter. I anfallet efter gjorde Alingsås 1–0 genom Oliver Östlind. Hemmalaget fick sedan två chanser att utöka ledningen från straffpunkten, men seriens skyttekung - Oliver Östlind - sköt den första högt över och den andra rakt på Lund Borg.
TG&IF skapade få riktigt bra chanser. Lucas Frölin hade ett friläge, men sköt utanför. Och i slutet blev det aldrig riktigt farligt trots att giffarna lastade fram folk.
– Jag tycker att vi pressade dem bra sista 20. Vi visade en väldig glöd i slutet. Men vi skapade väl ändå inte så mycket, vi hade Lucas chans och lite bollar som studsade i straffområdet.
Giff får fortsätta jaga säsongens första seger. Laget får en ny chans på fredag mot Åsarp-Trädet FK.

Alingsås IF – TG&IF 1–0 (0–0)
Mål: 1–0 (55) Oliver Östlind.