Säsongen 2022

Information inför fotbollssäsongen 2022

Träningar

Veckan efter påsk hoppas vi på att komma i gång med träningar på Ulvesborg. Träningstiderna för i år är tisdagar 17-18.30, torsdagar 18.30-20.00 och fredagar 15.30-17.00. Vi kommer alltid att ha tillgång till omklädningsrum och vi ser gärna att killarna byter om och duschar på plats. Innan pandemin var detta en självklarhet för dem och vi hoppas att vi kan komma åter till det. Som ledare tror vi att tiden i omklädningsrummet inför och efter träningar och matcher främjar gemenskapen i laget.

19/4 kl 18.30 har vi en träningsmatch mot Hallby hemma på Ulvesborg.

Förhinder

Är man sjuk eller har förhinder inför en träning vill vi att man meddelar snarast varför man inte kommer och att man då helst använder supertext-gruppen, då den når alla ledare.

Matcher

Vi kommer att spela i en serie som heter U15 Norra Pojkar. Matcher och träningar läggs in i vår kalender som man hittar på GIF:s hemsida. Vi kommer att kalla till matcherna via sportadmin. Ladda gärna ner den appen om ni inte har den redan. Samling sker vanligtvis ca 45 min före matchstart på spelplatsen.

GIFF-cupen

23–24 april spelar vi GIFF-cup. På lördagen spelar vi kl 08.00, 13.00 och 16.20. Söndagens matcher beror på resultaten på lördagen. För att GIFF-cupen skall bli den fotbollsfest som klubben önskar för våra ungdomar så behöver vi som föräldrar hjälpa till litegrand. Arbetsuppgifterna, grill på Ulvesborg och entrévärd på Forsen, är redan utdelade till er.

Träningsläger

9–12 juni åker vi på träningsläger till Gamla Köpstad. Vi ledare, med hjälp av våra familjer, kommer att vara med där nere. Vi åker sen eftermiddag på torsdagen och hem igen vid lunchtid på söndagen. Vi kommer att behöva föräldrar som hjälper till med skjuts till och från Varberg.

Föräldramöte

Vi har tänkt att ha ett kort möte med föräldrar och spelare inom kort och återkommer med tid och plats så snart vi vet.

/ Christian, Emanuel, Stefan och Cilla