Giffcupen Arbetsbeskrivning 2025
Alla funktionärer bär gul väst
Kontaktperson finns på nummer 076-258 55 50
Ansvarig finns till hjälp under öppnande och stängning av kiosk och grillverksamhet och kan förtydliga instruktioner nedan vid behov.
Kiosk Klubbstugan
Vid behov av påfyllning finns mellanlager i dambaracken
o För leverans av varor eller frågor om kiosken, kontakta 076-258 55 50
o Tvätta händerna och använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Koka kaffe, koka korv.
o Försäljning av korv, fikabröd, godis, kaffe, dricka etc.
o Vid Swishbetalning; när kunden visar betalningen, tryck på mobilskärmen och se så att det ”rör sig”, så att det inte är en ”skärmdump”.
o Håll snyggt i klubbstugan, torka bord och sopa golv. Töm papperskorgar. Sopsäckar slängs i container utanför staketet
o Städa INTE toaletterna av matsäkerhetsskäl. Det gör städpersonal.
o Av matsäkerhetsskäl använder ni om står i klubbstugan endast toaletten i kansliet direkt in till höger i läktarbyggnaden.
o Vid stängning plocka i ordning, diska köksredskap (diskmaskin startas på morgonen av ansvarig) , torka bord, sopa golv, töm papperskorgar, släck.
Tack för din hjälp!
Arbetsbeskrivning Giff-cupen 2025
Kiosken Nyborg
Vid behov av påfyllning finns mellanlager i kärran bakom kiosken
o För leverans av varor eller frågor om kiosken, kontakta 076-258 55 50
o Ta emot matchresultat från domarna. Ring till matchkansliet på Ulvesborg efter avslutad match och meddela resultatet, tel: 0502-13670
o Använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Koka kaffe, koka korv. Vatten fylls på …….
o Försäljning av korv, fikabröd, godis, kaffe, dricka etc.
o Vid swishbetalning; när kunden visar betalningen, tryck på mobilskärmen och se så att det ”rör sig”, så att det inte är en ”skärmdump”.
o Töm papperskorg och se till att det är snyggt utanför kiosken
Det finns enskild toalett (Bajamaja) för personal på Nyborg, nyckel förvaras i kiosken.
Tack för din hjälp!
Arbetsbeskrivning Giff-cupen 2025
Grillen vid kiosken på Ulvesborg/Nyborg
o Gasolgrill används
o Tvätta händerna och använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Grilla hamburgare, färdiggrillade hamburgare läggs i en gryta för att hålla värmen.
o Fyll inte på skålar/hinkar, byt ut dom när det är slut.
o Byt redskap samtidigt som du byter skål/hink. Diskning sker i klubbstugan diskmaskin
o Av matsäkerhetsskäl använder ni som står i grillen endast toaletten i kansliet direkt in till höger i läktarbyggnaden. På Nyborg finns toalett som endast personal har tillgång till, nyckel finns i kiosken
o Vid stängning av grillen, plocka i ordning, släng skräp.
******
Boenden, arbetsbeskrivningar
Boendevärdar Forsenskolan 2025
Entrén ska alltid vara bemannad.
Se till att lagen håller ordning och följer de regler om att inte ha fotbollskor inne i lokalerna, spela boll inomhus eller skräpar ner.
Endast personer med giltigt boende/matband släpps in. Personer som inte kan uppvisa giltigt band ska avvisas från skolan. Om de inte frivilligt avlägsnar sig kontaktas våra ordningsvakter (telefonnummer nedan) efter kl. 18:00 fredag och lördag. Övrig tid kontakta boendeansvarig och polis.
Det är endast huvudingången som får användas för in- och utpassering i skolan. Övriga dörrar ska vara stängda och låsta.
Det ska vara tyst kl 22 för att respektera lag som ska upp tidigt ska kunna sova.
Hänvisa och svara på frågor om spelplatser, dusch sker i Forshallen eller sista spelplats för lag som bor på Forsenskolan.
Önskemål om ändrade mattider tas med ansvarig för mattider och tillmötesgås i största möjliga mån.
Gör kontrollrundor med jämna mellanrum för att kontrollera att inga dörrar eller fönster står öppna. Om man upptäcker en dörr eller fönster som står öppna ska lokalerna genomsökas så att inga obehöriga uppehåller sig där. (ta hjälp av ordningsvakter och kontakta boendeansvarig) Glöm inte att någon gång även kontrollera Forshallen
Kontrollera så att det är ordning och snyggt i korridorer. Fyll på toalettpapper och pappershanddukar vid behov, särskilt toaletter utanför matsal som används mycket under utspisning.
Städmaterial finns för utlåning i samband med utcheckning.
Söndag Checkar man ut lag, det innebär att man med en ledare/ansvarig ser över så att rummet är städat, möbler återställda och noterar om något gått sönder. Man tar också emot den nyckel som ledaren har och signerar att man gjort detta och sparar det pappret. Boendeansvarig kommer att finnas på plats under söndagen.
Nyckel och papper samlas sen in av boendeansvarig
Vid frågor Forsenskolan kontakta Boendeansvarig
Pia Ström: 076-258 55 17
Telefonnummer till ordningsvakter efter kl 18:00 fredag och lördag
Ordningsvakt 1: 076-273 89 42
Ordningsvakt 2: 076-273 89 30
Arbetsbeskrivning Giff-cupen 2025
Matsal Forsenskolan
o Vid måltiderna prickar man av lagen innan de går in i matsalen. Lista finns i matsalen. Se till att hela laget är samlat och att ledare är med.
o Se så att det finns plats i matsalen innan man släpper in laget.
o Spelarna får inte gå in på skolan med fotbollsskor på sig! Detta kan man behöva påminna dem om vid entréerna.
o Stäm av med personalen i köket vad som skall göras i matsalen.
o Torka bord och håll snyggt i matsalen.
o Kolla av med ledaren när de ätit färdigt så att det är snyggt när de lämnar borden.
o Fyll på toalettpapper. (toaletter utanför matsalen)
o Töm papperskorgar.
o Håll snyggt i korridorer.
Om lag vill ändra mattider ska vi tillmötesgå detta i möjligaste mån då lag kan ha fått ändrade matchtider eller att man inte hinner komma i tid pga. avstånd från spelplats.
Hellidsskolan
Boendevärdar Hellidsskolan 2025
Entrén ska alltid vara bemannad.
Se till att lagen håller ordning och följer de regler om att inte ha fotbollskor inne i lokalerna, spela boll inomhus eller skräpar ner.
Endast personer med giltigt boende/matband släpps in. Personer som inte kan uppvisa giltigt band ska avvisas från skolan. Om de inte frivilligt avlägsnar sig kontaktas våra ordningsvakter (telefonnummer nedan) efter kl. 18:00 fredag och lördag. Övrig tid kontakta boendeansvarig och polis.
Det är endast huvudingången som får användas för in- och utpassering i skolan. Övriga dörrar ska vara stängda och låsta.
Det ska vara tyst kl 22 för att respektera lag som ska upp tidigt ska kunna sova.
Hänvisa och svara på frågor om spelplatser, dusch sker i Sparbankshallen eller sista spelplats för lag som bor på Hellidsskolan.
Önskemål om ändrade mattider tas med ansvarig för mattider och tillmötesgås i största möjliga mån.
Gör kontrollrundor med jämna mellanrum för att kontrollera att inga dörrar eller fönster står öppna. Om man upptäcker en dörr eller fönster som står öppna ska lokalerna genomsökas så att inga obehöriga uppehåller sig där. (ta hjälp av ordningsvakter och kontakta boendeansvarig)
Glöm inte att någon gång även kontrollera Sparbankshallen
Kontrollera så att det är ordning och snyggt i korridorer. Fyll på toalettpapper och pappershanddukar vid behov, särskilt toaletter utanför matsal som används mycket under utspisning.
Städmaterial finns för utlåning i samband med utcheckning.
Söndag Checkar man ut lag, det innebär att man med en ledare/ansvarig ser över så att rummet är städat, möbler återställda och noterar om något gått sönder. Man tar också emot den nyckel som ledaren har och signerar att man gjort detta och sparar det pappret. Boendeansvarig kommer att finnas på plats under söndagen.
Nyckel och papper samlas sen in av boendeansvarig.
Vid frågor Hellidsskolan kontakta Boendeansvarig
Pia Ström: 076-258 55 23
Telefonnummer till ordningsvakter efter kl 18:00 fredag och lördag
Ordningsvakt 1: 076-273 89 42
Ordningsvakt 2: 076-273 89 30
Arbetsbeskrivning Giff-cupen 2025
Matsal Hellidsskolan
o Vid måltiderna prickar man av lagen innan de går in i matsalen. Lista finns i matsalen. Se till att hela laget är samlat och att ledare är med.
o Se så att det finns plats i matsalen innan man släpper in laget.
o Spelarna får inte gå in på skolan med fotbollsskor på sig! Detta kan man behöva påminna dem om vid entréerna.
o Stäm av med personalen i köket vad som skall göras i matsalen.
o Torka bord och håll snyggt i matsalen.
o Kolla av med ledaren när de ätit färdigt så att det är snyggt när de lämnar borden.
o Fyll på toalettpapper. (toaletter utanför matsalen)
o Töm papperskorgar.
o Håll snyggt i korridorer.
Om lag vill ändra mattider ska vi tillmötesgå detta i möjligaste mån då lag kan ha fått ändrade matchtider eller att man inte hinner komma i tid pga. avstånd från spelplats.
Rosenbergsskolan
Boendevärdar Rosenbergsskolan 2025
Entrén ska alltid vara bemannad.
Se till att lagen håller ordning och följer de regler om att inte ha fotbollskor eller uteskor inne i lokalerna, spela boll inomhus eller skräpar ner. Rosenberg är en skofri skola och det är endast tillåtet med tofflor som inte har varit utomhus.
Endast personer med giltigt boende/matband släpps in. Personer som inte kan uppvisa giltigt band ska avvisas från skolan. Om de inte frivilligt avlägsnar sig kontaktas våra ordningsvakter (telefonnummer nedan) efter kl. 18:00 fredag och lördag. Övrig tid kontakta boendeansvarig och polis.
Det är endast huvudingången som får användas för in- och utpassering i skolan. Övriga dörrar ska vara stängda och låsta.
Det ska vara tyst kl 22 för att respektera lag som ska upp tidigt ska kunna sova.
Hänvisa och svara på frågor om spelplatser, dusch sker på Ulvesborg eller sista spelplats för lag som bor på Rosenbergsskolan.
Önskemål om ändrade mattider tas med ansvarig för mattider och tillmötesgås i största möjliga mån.
Gör kontrollrundor med jämna mellanrum för att kontrollera att inga dörrar eller fönster står öppna. Om man upptäcker en dörr eller fönster som står öppna ska lokalerna genomsökas så att inga obehöriga uppehåller sig där. (ta hjälp av ordningsvakter och kontakta boendeansvarig) Glöm inte att någon gång även kontrollera Rosenbergshallen
Kontrollera så att det är ordning och snyggt i korridorer. Fyll på toalettpapper och pappershanddukar vid behov, särskilt toaletter utanför matsal som används mycket under utspisning.
Städmaterial finns för utlåning i samband med utcheckning.
Söndag Checkar man ut lag, det innebär att man med en ledare/ansvarig ser över så att rummet är städat, möbler återställda och noterar om något gått sönder. Man tar också emot den nyckel som ledaren har och signerar att man gjort detta och sparar det pappret. Boendeansvarig kommer att finnas på plats under söndagen.
Nyckel och papper samlas sen in av boendeansvarig
Vid frågor Rosenbergsskolan kontakta Boendeansvarig
Tomas Sörman: 076-258 55 26
Telefonnummer till ordningsvakter efter kl 18:00 fredag och lördag
Ordningsvakt 1: 076-273 89 42
Ordningsvakt 2: 076-273 89 30
Arbetsbeskrivning Giff-cupen 2025
Matsal Rosenbergsskolan
o Vid måltiderna prickar man av lagen innan de går in i matsalen. Lista finns i matsalen. Se till att hela laget är samlat och att ledare är med.
o Se så att det finns plats i matsalen innan man släpper in laget.
o Spelarna får inte gå in på skolan med skor på sig! Detta kan man behöva påminna dem om vid entréerna. (Rosenbergsskolan är skofri)
o Stäm av med personalen i köket vad som skall göras i matsalen.
o Torka bord och håll snyggt i matsalen.
o Kolla av med ledaren när de ätit färdigt så att det är snyggt när de lämnar borden.
o Fyll på toalettpapper. (toaletter utanför matsalen)
o Töm papperskorgar.
o Håll snyggt i korridorer.
Om lag vill ändra mattider ska vi tillmötesgå detta i möjligaste mån då lag kan ha fått ändrade matchtider eller att man inte hinner komma i tid pga. avstånd från spelplats.
Boendevärdar
Rudbecksgymnasiet 2025
Våra regler:
• Entrédörren skall alltid vara stängd. Det är inte ok att ställa upp dörren med hjälp av kloss eller liknande.
• Se till att lagen håller ordning och följer de regler om att inte ha fotbollskor inne i lokalerna, spela boll inomhus eller skräpar ner.
• Endast personer med giltigt boende/matband släpps in. Personer som inte kan uppvisa giltigt band avvisas från skolan. Om de inte frivilligt avlägsnar sig kontaktas våra ordningsvakter (telefonnummer nedan) efter kl. 18:00 fredag och lördag. Övrig tid kontakta boendeansvarig och polis.
• Det är endast huvudingången som får användas för in- och utpassering i skolan. Övriga dörrar och fönster ska vara stängda och låsta.
• Det ska vara tyst kl 22 för att respektera lag som ska upp tidigt ska kunna sova.
• Hänvisa och svara på frågor om spelplatser. Dusch sker vid sista spelplatsen för lag som bor på Rudbecksgymnasiet.
• Önskemål om ändrade mattider tas med ansvarig för mattider och tillmötesgås i största möjliga mån.
• Gör kontrollrundor i båda byggnaderna med jämna mellanrum för att kontrollera att inga dörrar eller fönster står öppna. Om man upptäcker en dörr eller fönster som står öppna ska lokalerna genomsökas så att inga obehöriga uppehåller sig där (ta hjälp av ordningsvakter och kontakta boendeansvarig)
• Kontrollera så att det är god ordning och snyggt i korridorer. Fyll på toalettpapper och pappershanddukar vid behov.
• Städmaterial finns för utlåning i samband med utcheckning.
• Söndag checkar vi ut lagen, det innebär att man med en ledare/ansvarig ser över så att rummet är städat, möbler återställda och noterar om något gått sönder. Man tar också emot den nyckel/tagg som ledaren har, signerar att man gjort detta och sparar det pappret.
• Nycklar och papper samlas sen in av boendeansvarig för att under söndagskvällen lämnas in/redovisas på kansliet vid Ulvesborg.
Vid frågor för Rudbecksgymnasiet, kontakta Boendeansvarig
Telefonnummer till ordningsvakter efter kl 18:00 fredag och lördag
Ordningsvakt 1: 076-273 89 42
Ordningsvakt 2: 076-273 89 30