SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tidaholms GoIF
Fotboll

Giffcupen Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Kiosken Ulvesborg

o Nyckeln till kiosken hämtas på morgonen och lämnas på kvällen i matchkansliet på 2:a våning i läktarbyggnaden på Ulvesborg.
o Öppna luckorna på kiosken.
o Tvätta händerna och använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Bred smörgåsar, koka kaffe, koka korv, förbered toast.
o Försäljning av korv, fikabröd, godis, smörgåsar, toast, kaffe, dricka etc. 
o Försäljning av hamburgerbiljetter. Hämta tillbaka biljetterna vid grillen och återanvänd dem.
o Vid swishbetalning; när kunden visar betalningen, tryck på mobilskärmen och se så att det ”rör sig”, så att det inte är en ”skärmdump”. 
o Fyll på varor.
o Håll rent och snyggt i och utanför kiosken.
o Vid behov av växelpengar kontaktas Pia Ström 073-061 53 90. Kontakta även Pia när det är mycket kontanter i kassan så kommer hon och hämtar, så vi inte har för mycket pengar i kiosken.
o För leverans av varor kontaktas Tomas Sörman tel: 070-890 59 24.
o Av matsäkerhetsskäl använder ni om står i kiosken endast toaletten i kansliet direkt in till höger i läktarbyggnaden.
o Vid stängning plocka i ordning i kiosken, sopa golvet, diska köksredskap, släng skräp i containern. 
o Se till så att det är snyggt utanför kiosken. 
o Stäng luckorna på kiosken. 
Släck, lås och lämna nyckeln på matchkansliet.

Tack för din hjälp!


Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Kiosken Nyborg

o Nyckeln till kiosken hämtas på morgonen och lämnas på kvällen i matchkansliet på 2:a våning i läktarbyggnaden på Ulvesborg.
o De som står första passet på morgonen hämtarvaror, köksredskap och plasthandskar i kiosken på Ulvesborg och fraktar ut till Nyborg.
o Använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Bred smörgåsar, koka kaffe, koka korv.
o Försäljning av korv, fikabröd, godis, smörgåsar, kaffe, dricka etc.
o Vid swishbetalning; när kunden visar betalningen, tryck på mobilskärmen och se så att det ”rör sig”, så att det inte är en ”skärmdump”. 
o Ta emot matchresultat från domarna. Ring till matchkansliet på Ulvesborg efter avslutad match och meddela resultatet, tel: 0502-13670.
o För leverans av varor kontaktas Tomas Sörman tel: 070-890 59 24.
o Töm papperskorg och se till att det är snyggt utanför kiosken.
o Ta med skräp och släng i containern på Ulvesborg med jämna mellanrum.
o Vid behov av växelpengar kontaktas Pia Ström 073-061 53 90. Kontakta även Pia när det är mycket kontanter i kassan så kommer hon och hämtar, så vi inte har för mycket pengar i kiosken.
o Vid stängning av kiosken släng kylvarorna (får ej sparas av matsäkerhetsskäl), plocka ihop köksredskap och ta med till kiosken på Ulvesborg och diska dom där. 
o Ta med allt skräp och släng i containern på Ulvesborg.
Lås och lämna nyckeln på matchkansliet.

 

Tack för din hjälp!


Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Klubbstugan 

o Thomas Beldt låser upp klubbstugan på morgonen och låser på kvällen.
o Tvätta händerna och använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Bred smörgåsar, koka kaffe, koka korv, förbered toast.
o Försäljning av korv, fikabröd, godis, smörgåsar, toast, kaffe, dricka etc.
o Vid swishbetalning; när kunden visar betalningen, tryck på mobilskärmen och se så att det ”rör sig”, så att det inte är en ”skärmdump”. 
o Varor hämtas i kiosken för påfyllning.
o Håll snyggt i klubbstugan, torka bord och sopa golv. Töm papperskorgar.
o Städa INTE toaletterna av matsäkerhetsskäl. Det gör städpersonal.
o Vid behov av växelpengar kontaktas Pia Ström 073-061 53 90. Kontakta även Pia när det är mycket kontanter i kassan så kommer hon och hämtar, så vi inte har för mycket pengar i klubbstugan.
o Av matsäkerhetsskäl använder ni om står i klubbstugan endast toaletten i kansliet direkt in till höger i läktarbyggnaden.
o Vid stängning plocka i ordning, diska köksredskap, torka bord, sopa golv, töm papperskorgar, släck.

 

Tack för din hjälp!

 

 

 Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Grillen vid kiosken på Ulvesborg

o Tänd grillarna och se till att glöden håller sig hela dagen.
o Tvätta händerna och använd plasthandskar vid hantering av livsmedel.
o Grilla hamburgare, färdiggrillade hamburgare läggs i en gryta för att hålla värmen. 
o Skär sallad, lök och tomat i tvätteriet på gaveln iläktarbyggnaden.
o Fyll inte på skålar/hinkar, byt ut dom när det är slut. 
o Byt redskap samtidigt som du byter skål/hink.
o Av matsäkerhetsskäl använder ni om står i grillen endast toaletten i kansliet direkt in till höger i läktarbyggnaden.
o Vid stängning av grillen, plocka i ordning, se till att elden slocknat, diska köksredskap, lämna tillbaka hamburgerbiljetterna till kiosken, släng skräp.

 

Tack för din hjälp!

 

 

 

Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Kansliet Ulvesborg

Under giff-cupen finns ett kansli i rummet direkt in till höger i läktarbyggnaden, ingång från ”baksidan” vid B-plan.

o I kansliet är man behjälplig och svarar på frågor från spelare, ledare och åskådare. Frågor kan handla om spelprogram, spelplatser, vägbeskrivning, toaletter, omklädningsrum m.m.
o Information om spelprogram, spelplatser, tävlingsregler,kartor m.m. finns på hemsidan, www.giffcupen.se.
o Dator finns i kansliet för att ta reda på information från hemsidan.
o Lagen tilldelas inte något omklädningsrum, de får ta ett som är ledigt, byta om och ta med sig alla grejer därifrån.
o Dela ut diplom till de klasser som inte har slutspel; 5-manna, 7-manna samt 12-årsklassen i 9-manna.
o Kvarglömda kläder/saker samlas ihop i kansliet.
o Spelare, ledare och övriga ska inte gå upp till matchkansliet som är på 2.a vån. Vid behov kan du som står i kansliet gå upp och fråga matchkansliet om det är något du inte kan svara på.
o Vid behov hjälpa till att kontakta sjukvårdare.Sjukvårdarna håller till i rummet mittemot kansliet.
Under giff-cupen är toaletten inne på kansliet endast till för de som hjälper till i kiosken, grillen och klubbstugan. Detta är av matsäkerhetsskäl eftersom de hanterar livsmedel på dessa ställen. Du som är på kansliet använder toaletten på 2.a våning.

 

Tack för din hjälp!

 

Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Bemanning Hökensåsskolan/Forsenskolan

o Ta emot lagen och visa dem till rätt klassrum.Lagen checkar in och får nyckeln i receptionen på Forsenskolan. Turistbyrån ansvarar för in- och utcheckning.
o Fyll på toalettpapper. 
o Töm papperskorgar.
o På Forsenskolan finns det toapapper, soppåsar m.m. i förrådet under trappan vid matsalen.
o På Hökensåsskolan finns det toapapper, soppåsar m.m. i städförrådet i högstadiekorridoren. 
o Håll snyggt i korridorer. 
o Vid måltiderna prickar man av lagen innan de går in i matsalen. Lista finns i matsalen. Se till att hela laget är samlat och att ledare är med. 
o Se så att det finns plats i matsalen innan man släpper in laget.
o Kolla av med ledare att mattiderna fungerar och stämmer med deras spelschema.
o Spelarna får inte gå in på skolorna med fotbollsskor på sig! Detta kan man behöva påminna dem om vid entréerna. 
o Lagen ska lämna klassrummen senast kl. 15.00 på söndagen. Då kommer städpersonalen!

Kontaktperson: Daniel Johansson 0767-823303 under april månad.


 

Tack för din hjälp!

 

Arbetsbeskrivning Giff-cupen

Matsal Hökensåsskolan/Forsenskolan

o Stäm av med personalen i köket vad som skall göras i matsalen.
o Fyll på mat, papperstallrikar, plastbestick och muggar.
o Torka bord och håll snyggt i matsalen.
o Kolla av med ledaren när de ätit färdigt så att det är snyggt när de lämnar borden.

 

Tack för din hjälp!

 

 
 
Följ oss!
 
Våra partners
Våra arrangemang